Ved kunderne størrelsen på det de køber?
Vi kender det alle sammen, vi skal ud og have nogle nye bukser, men hvad er nu den rigtige størrelse? – Vi kan altid måle os om livet, eller se hvad størrelser er på de gamle par vi har i skabet.
Men hvordan gør man med størrelsen, når det kommer til andre produkt online, specielt storkøkken udstyr som nu i større grad sælges online.
Hos Gastroudstyr.dk Stod de ofte med en udfordring når kunden skulle informeres om hvilken størrelse et bestemt produkt, ejer Mads Rasmussen udtaler:
”Når en kunde ringede ind til os og sagde han skulle bruge et produkt feks en stegeplade, så kunne det godt være svært at vide om kunden mente: Bredde, højde, Dybde eller længde, og hvad er hvad?”
Mads forsætter
”Derfor fik vi i samarbejde med en udviklet lavet den firkantede boks, hvor der står de præcise mål på et produkt, og hvor man nemt og visuelt kan se hvad der er: Dybde, højde og bredde.”
”Før vi havde den var det engang imellem svært at forstå kundernes ønske mht størrelsen og vi vil så nødigt købe forkert til kunde, selv processen blev bøvlet, men nu hvor vi ”snakke samme sprog” ser vi at de små fejl der sjældent skete engang imellem, nu slet ikke sker”
Om en lampe er 23×24 cm i bredden eller dybde er måske ikke så vigtigt når den står på et skrivebord. ”Men når du skal udskifte noget professionelt storkøkkenudstyr ud med noget nyt, er det vigtigt at målene passer 100%, for ellers er der ofte simpelthen ikke plads til den, og så det vigtigt at det bliver kommunikeret 100% rigtig ud” siger Mads.
1 cm kan koster flere tusinde kroner
Det er klart at når der på en hjemmeside skrives en bestemt størrelse så skal det også være den rigtige størrelse, og ofte bliver storkøkkenudstyr tager hjem på bestilling, så går det ikke at målene er forkerte.
Forstil dig den lampe på nat border igen, hvis du har købt den og den havde forkert mål, er du i din gode ret til levere den tilbage, med tab for firmaet du købte den af. Men så forstil dig du har købt en professionel ovn som er 5 cm breddere end det der stod på hjemmesiden, så er det også forhandlerens ansvar, og du skal returnere den. På den anden side sidder firmaet så med en ovn der måske ikke kan sælges fordi den ”one of af kind”.
”Det giver god mening på bundlinjen af investere i brugervenlige løsninger, både så vi mindsker forkerte maskiner leveret til vores kunder, men også for at minimere kundernes kontakt til kundeservice kun for at spørge om størrelse, så på alle måder sparer vi tid og penge ved at sætte os i kundernes sko”