Tips til at forbedre din digitale marketingstrategi
Vil du tage din digitale marketingstrategi til det næste niveau? I så fald, tag et kig på dette indlæg, hvor vi har givet nogle tips til at give din automatisering de vinger, den skal bruge for at flyve højt.
Som du ved, er en del af at følge med i din digitale marketingstrategi at finde de nyeste og bedste teknikker. En af de hurtigst voksende tendenser i dag er at indføre en form for automatisering i blandingen. Taget til betragtning af hvor hurtig og nem denne metode kan være, er det ikke underligt, at det giver så mange måder at automatisere dine marketingbehov på.
Man siger at marketing automation sparer tid og penge, og det kan tage dig til nye højder med dine kampagner.
Læn dig til skabelonerne
Ved at bruge white label marketingskabeloner eller andre automatiserede skabeloner kan du reducere mængden af tid brugt på at lave e-mails, sociale medieindlæg og mere, du kan skære mere tid på at bygge dine indlæg, og mere tid til at fokusere på andre områder, som at analysere data eller hvad din kop te er. Når du laver skabeloner, skal du være opmærksom på at ændre dem i ny og næ, så dine beskeder ikke kommer til at virke som robotiske eller forældede. For hver anden brag af e-mails/opsøgende, skal du ændre sproget lidt, så du altid lyder frisk.
Vær brandspecifik
Ved at bruge en automatiseringsplatform kan du fokusere på dit brand. White label-skabeloner bruger den samme struktur af indlæg, men inkluderer relevante detaljer vedrørende dit brand. Som et resultat kan du nemt streamline processen med at lave marketingindlæg. Endnu bedre, når du vælger en dedikeret white label-automatiseringsplatform, kan du være endnu mere fri.
Enhver marketingmedarbejder vil sige, at størstedelen af deres tid brugt på at lave indlæg er spildt på formatering og research; ved at leje det ud til en automatiseret tjeneste, frigør det drastisk mere tid fra din dag, mens det inkluderer alle de nødvendige detaljer, som du har brug for.
Kundeservice for alle
Mange marketingmedarbejdere fokuserer på de forkerte aspekter af deres kampagner. Selvom det er rigtigt, at dit marketingmix i sidste ende skal være at tiltrække nye interesserede kunder, begår mange den fejl ikke at fokusere på nuværende og tidligere kunder. I stedet for at prøve at finde nye måder at genoplive dette forhold på, kan white label-teknikker give dig friheden til at øge tiden brugt på at fokusere på dine allerede etablerede kunder.
SEO Strategi
Hvis du gerne vil have at din erhverv hjemmeside skal være synlig og vokse, er du nødt til at gøre, hvad der er inden for dine muligheder for at lande på den første side på Google. Når du følger ovenstående simple SEO-tips, kan du nemt rangere højt på SERP, øge trafikken til dit websted og kundekonverteringsraten.
Skriv relevante metabeskrivelser
Hvis du allerede ved, hvordan du starter en artikel, skal du helt sikkert forstå, hvordan en metabeskrivelse fungerer. Metabeskrivelsen er den ekstra tekst, der ofte vises i SERP, så læseren kan forstå, hvad linket handler om. Målet med denne del er at give læserne og søgemaskinerne nok information om indholdet af blogindlægget.
Hvis du for eksempel tilbyder essayskrivning, kan du bruge et long-tail-søgeord som “essayskrivning tilbud mod betaling.” Long-tail-søgeord som dette gør det muligt for både din målgruppe og Google at forstå dit indhold bedre.
Det er værd at bemærke, at der i dag ikke er nogen garanti for, at din metabeskrivelse vil blive trukket ind på søgemaskinens resultatsider, som det var tilfældet engang tilbage.
Google trækker nu andre dele af indlægget, inklusive det, der blev søgt efter. Målet er at give søgeren optimalt indhold omkring, hvordan resultatet matcher den nøjagtige forespørgsel.