Indhold

Investér i markedsføring – Gør som Carerelax

Som virksomhed er det afgørende at have bredt kendskab til ens produkter og desuden være klar over, hvilken målgruppe de tiltaler. På den måde er man sikker på at kunne markedsføre til det rigtige kundesegment. Hvis ikke man har gjort sig overvejelser omhandlende markedsføring, kan man risikere at bruge alt for mange ressourcer på spildt arbejde. Det er enormt vigtigt at kunne sortere i, hvad der er god markedsføring, og hvad der ikke er. Derfor benytter mange sig også af assistance udefra, hvis ikke man har råd til at ansætte en medarbejder, som alene kan fokusere på markedsføring. 

 

Få hjælp til markedsføring

Man kan få meget forskellig form for hjælp til markedsføring. Igen afhænger en stor del af, hvilken målgruppe man har intentioner om at ramme. Men én af de ting, der altid er en god investering, er at optimere sin SEO-søgning. Forkortelsen SEO dækker egentlig bare over søgemaskineoptimering. De fleste kunder, der skal finde et produkt eller en ydelse, benytter sig af eksempelvis Google, når de skal finde ud af, hvor de kan få varen. Her viser undersøgelser, at de færreste kommer videre end side 1 på en Google-søgning. Derfor er det altid en god investering at kontakte en virksomhed, som kan hjælpe med netop dette. 

 

Carerelax og søgemaskiner

For nogle virker det måske ganske overflødigt at forbedre SEO-søgningen. Men i virkeligheden er det noget af det, der er den allerbedste investering, hvis man ønsker at udvide kontakten til antallet af potentielle kunder. Carerelax er en af de virksomheder, som benytter sig af dette. Og de er langt fra alene. Den primære forskel på virksomheder er ikke, hvorvidt de prøver at optimere der SEO-søgning, men i langt højere grad, om de forsøger sig selv, eller får professionel hjælp. Carerelax forstår vigtigheden af godt SEO-arbejde. Derfor har de kontaktet en virksomhed, som nu langsomt får Carerelax tættere og tættere på en topplacering på Google. 

 

Nogle vil se det som snyd, at man benytter sig af denne slags strategi. Men i virkeligheden er det jo en prioriteringssag i forhold til investeringen i markedsføring. For nogle virksomheder vil dette ikke være den rigtige strategi. De skulle måske i højere grad promovere sig på sociale medier. Men Carerelax er en virksomhed, som sælger produkter, som kunder vil finde ved en Google-søgning. Carerelax sælger blandt andet plejesenge og massagestole. De kundetyper, som vil købe enten en plejeseng eller en massagestol, vil sjældent gøre det på baggrund af en annonce på Instagram. De ville i langt højere grad mærke behovet for eksempelvis en massagestol, og derefter gå på Google for at finde det bedst mulige produkt. Her vil Carerelax så formentlig ligge forholdsvist højt efter at have investeret sin markedsføringspulje i at optimere SEO. Carerelax ser altså resultater, på baggrund af en velovervejet beslutning og investering.