Indhold

Brug fotos i din markedsføring

Hvis du har en virksomhed, så er du sikkert også interesseret i at få så mange kunder i ”butikken” som muligt. Men det er ikke noget, der bare kommer af sig selv. Hvis du gerne vil gøre opmærksom på dig selv og det produkt, du sælger eller den service, du yder, så har du brug for at smide nogle penge i markedsføringen. Det er nemlig komplet ligegyldigt, hvor godt dit produkt eller din service er, hvis der ikke er nogen, der kender til dig. Der er flere ting, man kan være opmærksom på, når man går i gang med at lave en markedsføringsplan. Men har du overvejet at bruge billeder til din markedsføring?

 

Få mere nærhed ind i markedsføringen

Noget af det, der kan være en udfordring, når man forsøger at skaffe kunder gennem nettet, er, at det kan være svært for dine potentielle kunder at stole på dig, netop fordi det hele foregår over nettet. Der er mange, der er skeptiske, hvis de f.eks. skal købe et nyt produkt, og derfor vil man også gerne handle med et sted, hvor det er muligt at få noget information. Men det er klart, at man også gerne vil have følelsen af, at man ved, hvad man får. Her kan billeder i markedsføringen hjælpe med at give mere nærhed.

 

Billeder af personalet kan hjælpe E-A-T

Der er nogle forskellige punkter, som man ved, det er godt at være opmærksom på, når man har en hjemmeside, og når man forsøger at få kunder gennem nettet. Det er f.eks. vigtigt, at man er opmærksom på E-A-T, som står for expertise, authoritativeness og trustworthiness. Det netop disse ting, som dine potentille kunder ubevidst kigger efter, når de skal vurdere, om de ”tør” handle med dig over nettet. Her kan det altid være en god idé, at man har billeder af personalet, der arbejder for virksomheden. Det er altid mindre skræmmende, hvis man handler med nogen, som man kender ansigtet på. Derfor er det virkelig med til at skabe trustworthyness, som er et af de vigtige punkter.

 

Online markedsføring er ikke det eneste

Mange har fokus på online markedsføring, men der findes jo faktisk også markedsføring, man kan lave fysisk. Her kan du også bruge billeder online eller på fotopapir for at styrke din markedsføring. Det kan også give tryghed for en potentiel kunde, at han eller hun ser noget fra din virksomhed fysisk på tryk.