Indhold

Marketing strategi for en ny løsning til ejendomsadministration

Indledning

En effektiv salgsindsats kommer kun i stand via en klart definerede strategi. Dynamics Property er et eksempel på en virksomhed, som har en klar strategi. Strategien er at udvikle et system til at håndtere den administrative del af at besidde en ejendom ud fra den klassiske definition, dvs. økonomistyring og ejendomsadministration i samme applikation.

Virksomheden definerer således sit virke i fællesmængden af de aktivitetsområder der består af: Ejendomsadministration, økonomistyring og systemudvikling. Det er naturligvis en meget klar definition af forretningsområdet, men systemudviklingen er endnu mere specifik da den er fokuseret på udvikling foregår på Microsoft Dynamics platformen.

Strategiudformningen

Som mindre virksomhed er det naturligvis vigtigt at fastsætte en relevant strategi. Naturligvis er det i sig selv noget af et vidunder at en mindre virksomhed faktisk når i mål med at bringe det faktiske produkt til markedet uden fremmed finansiering – i eksemplet et ejendomsadministrationssystem.

Når vidunderet er produceret og gerne lidt tid forinden starter markedsindsatsen.

Netværket er vigtigt

Det første fundament er netværket, der anbefaler dig og din faglighed. Det kræver naturligvis at dine kollegaer værdsætter dig for din faglighed. Husk at en ydelse bør afføde en modydelse og åbenhed omkring projektet for planer og tiltag – engagement er det vigtigste.

Brancheorganisationer er en god portal

Det er effektivt at brede budskabet i faglige netværk. Modtagerne forstår komplekse budskaber. Vejen bør aldrig være direkte men mere rettet mod materien. Det gælder om at udvise faglighed.

Tag med til områder der er i udkanten af domænet, da det skaber relationer til potentielle fremtidige arbejdspartnere.

SEO – står for Search Engine Optimazation

Det er en langvarig proces at opbygge værdien af et website. Mage parametre spiller ind – hastighed på websitet, er det struktureret korrekt (”on page SEO”), er der linked til websitet. Det er en tidskrævende kunst  af de helt store, ,men omvendt giver det stor tilfredshed at forstå processen og selv at kunne være proaktiv på denne front.

Aktiviteten bær planlægges 6 måneder før go-to marked. Det er svært da, der jo også er mange andre aktiviteter der skal udføres.

En kombination kan være linkbuilding, blogs osv. Det er imidlertid en kompleks balance da back-linking og besøgstal bør følges af.

Det giver derfor mening at kombinere linkbuildingen med diverse kampagner der øger besøgstallet på websitet.

Det bedste er naturligvis hvis de kreative gaver er tilstede og indholdet finder sit naturlige publikum. Det er dog svært i praksis. Så i starten er det linkbuilding der er det mest effektive på denne front.

Den personlige kontakt

Husk at afholde kurser og webinarer. Det giver direkte kundekontakt og hvis de er centreret omkring produktet under udvikling er det ekstremt kraftfuldt.