Fælge reparation skaber naturligt kundeflow
Det kan være et værre rod at finde ud af, hvordan man bedst muligt markedsfører sin virksomhed. Der er nemlig utallige måder at gøre det på, og markedet udvider sig hele tiden. Der bliver skabt flere og flere platforme, hvor man kan vælge at markedsføre sig, men i sidste ende er det afgørende, at man vælger nogle af dem. Med målrettet markedsføring, når man nemlig længst, uden at man bruger for mange penge på ingenting.
Man har allerede et markant forspring, hvis man i sit sortiment eller i sin service har noget, som automatisk giver kunder. Ikke forstået som i at kunderne selv finder vej til lige netop din virksomhed, men forstået på den måde, at man allerede har et indsnævret kundesegment. En branche, hvor dette ses meget tydeligt, er på autoværksteder.
Autoværksteders naturlige kundeflow
Et autoværksted har en meget selvfølgelig målgruppe. Mennesker med biler. Biler er noget, som skal holdes ved lige. Både fordi det er afgørende for sikkerheden, men også fordi der er lovmæssigt bestemt. Der er visse krav til en bil, før den må bevæge sig ud på vejene. Alle bilister er derfor nødt til at køre forbi autoværkstedet i ny og næ. Autoværkstedet har altså det, som man kan kalde et naturligt kundeflow. Så længe de er synlige, vil der naturligt strømme kunder til.
Sælg det basale
Nogle autoværksteder tror, at det er nødvendigt at have et vildt katalog af tilbud og services, som man kan tilbyde kunderne. Men i virkeligheden kommer man enormt lagt med at sælge det basale. Tag nu eksempelvis en fælge reparation. Der vil ske ulykker eller uheld, hvor fælgene bliver beskadiget. I disse tilfælde vil de fleste køre forbi en automekaniker, for at få foretaget en fælge reparation. I nogle tilfælde vil en fælge reparation endda være nødvendig, før bilen igen kan køre. Men ethvert autoværksted kan foretage en fælge reparation. Derfor er det heller ikke primært det, som man markedsfører sig på. Man kan ved at tage kontakt til den rigtige virksomhed få hjælp til at forbedre sine SEO-søgninger, så flere falder over ens værksted, når de er på jagt efter et sted, der kan lave en fælge reparation. Det er en af de allernemmeste og billigste måder, hvorpå man kan sælge sine basale produkter. Når man så har foretaget sin fælge reparation og leveret god service, vil man formentlig kunne holde på kunderne, alene fordi de har været inde og opleve den gode service. En simpel fælge reparation kan altså virke for lavpraktisk til at gøre en forskel i din markedsføring. Men i virkeligheden er det service og ydelser som fælge reparation, der skaffer et naturligt kundeflow, og dermed sikrer din omsætning.