Derfor bør du tage brugeroplevelsen af din hjemmeside alvorligt
Er du erhvervsdrivende, er du nok måske allerede familiær med, hvilken forretningsmæssige betydning en god hjemmeside kan have? Verden bliver mere og mere digital for hver dag der går. For mange virksomheder er det blevet en afgørende faktor at have en digital tilstedeværelse i form af en hjemmeside.
Der er mange årsager til, hvorfor folk vælger hjemmesider, men en del af årsagerne er forbundet til de skalerbare muligheder, når det kommer til trafik og forretningsudvikling. Dog er en hjemmeside mere end blot en online facade. Det er en digital version af ens forretning, som er lige så vigtigt som ens fysiske, hvis du har sådan en.
Hvad oplever dine besøgende?
Når det kommer til din hjemmeside, er der mange af de samme ting som gør sig gældende ved en fysisk forretning. Dette skyldes som sagt at ens hjemmeside er en digital version af ens forretning. Følgende er nogle af de ting, som gør sig gældende på begge to:
- Udseendet
- Det indre
- Oplevelsen
Synet af din biks
Ligesom i virkeligheden, hvor dine besøgende ser din butiks udseende som det allerførste, gør det samme sig gældende i cyberspace. Et skummelt, sjusket eller faldefærdigt udseende kan give et tvivlsomt indtryk hos den besøgende, hvilket kan være skadeligt for dit brand, da det netop vil blive associeret med manglende eller ringe kvalitet.
Det indre – den anden side af sagen
Udover designet af din hjemmeside bliver din hjemmeside bedømt, som det næste på dets indhold og funktionalitet. Dårlige kvalitets billeder, ringe tekstarbejde og lignende kan ligeledes efterlade et dårligt indtryk hos den besøgende. Et eksempel her af kan være en manglende produktvejledning, størrelser, farver mv.
Herudover kan det også indebærer manglende betalingsmuligheder, hvilket kan være at man som besøgende ikke betale eller tilgå betalingsmodulet, hvilket igen medvirker til negative associeringer.
Støder dine besøgende på adskillige eller mange problemer, kan det medføre til en dårlig brugeroplevelse. I en tid med øget konkurrence på nettet, er det afgørende, hvis du ønsker at forholde dig konkurrencedygtig og profitable, at du har styr på brugeroplevelsen af din hjemmeside.
Digital oplevelse som fysisk oplevelse
Brugeroplevelsen af din hjemmeside kan på mange måder siges at være det samme som oplevelsen af din fysiske forretning. Det er en samling af alle de indtryk kunder får og danner sig, når de besøger din forretning.
For at få løbende kunde og herunder fastholde dine nuværende, er det vigtigt at du får en hjemmeside som har både et godt design, men også den nødvendige funktionalitet. En måde, hvorpå du kan forbedre din brugeroplevelse, er ved at få specialudvikling fra et professionelt softwarehus. Du kan her hente hjælp fra en professionel .NET udvikler, som kan hjælpe dig med at berige din hjemmesides funktionalitet, således at den for en stærkere brugeroplevelse.