Indhold

Hvorfor bør man som virksomhed investere i en CDP?

Når man driver sin egen virksomhed, er der rigtig mange ting, man skal investere i og bruge penge på. Derfor er det naturligvis vigtigt, at man er varsom med sine penge, da det ellers hurtigt kan løbe løbsk, hvis man ikke er omhyggelig.

Det er dog slet ikke ensbetydende med, at man skal holde igen med at investere. Hvad det derimod betyder er blot, at man skal sørge for at overveje det nøje, inden man beslutter sig for at investere i et nyt værktøj eller deslige.

Det er især noget, der er gældende, hvis man bruger onlinebaseret virksomhed. Her findes der nemlig et bredt spektrum af værktøjer, der kan virke tiltalende, men desværre er de ikke alle pengene værd.

Tøv ikke med at investere i en CDP

En af de ting, du bestemt ikke skal tøve med at investere i, er en CDP. Det er en forkortelse for Customer Data Platform, hvilket dækker over en platform, der er udviklet til at samle og præsentere data om dine og leads på brugbar vis.

Der er rigtig mange virksomheder, der er dygtige til at indsamle data om både kunder og leads. Desværre er der langt fra lige så mange, der også er dygtige til at få dem brugt.

Sidder du på en stor mængde data, er det vigtigt, at det bliver aktiveret og taget i brug. Det kan nemlig vise sig at være guld værd – især hvis du formår at få det udnyttet korrekt.

Hvorfor er en CDP værd at investere i?

Der skal ikke være nogen tvivl om, at der er op til flere gode grunde til, hvorfor man bør investere i en CDP. Det handler dog især om, at det er et værktøj, der kan hjælpe din marketingafdeling med at udrette mirakler.

Hvis de får mulighed for at basere din annoncering på relevante data, bliver det nemlig markant lettere for dem at lave en korrekt målretning. Hvad det vil sige er, at de kan sikre, at dine annoncer præsenteres for de rette personer.

Bliver de mange data anvendt korrekt, vil det faktisk kunne hæve din ROI med helt op til 250% ifølge McKinsey & Co. Derfor skal der selvfølgelig ikke herske nogen tvivl om, at det er værd at investere i og bruge en sådan platform.

Hvilke virksomheder kan bruge en Customer Data Platform?

En CDP er ikke lavet til en specifik virksomhed. Derimod er det et værktøj, som stort set enhver virksomhed kan få gavn af.

Bliver der arbejdet med online markedsføring i din virksomhed, er data en vigtig del af det. Derfor vil det naturligvis også give god mening at investere i en Customer Data Platform, som kan lette denne del af arbejdet.

Af denne grund er der også rigtig mange virksomheder, der har fået stor succes med brugen af en CDP. De eneste virksomheder, der ikke vil kunne bruge en CDP, er de virksomheder, der har valgt, at de ikke vil indsamle data om deres kunder og leads.