Online annoncering

Er Facebook dødt?

Facebook behøver med garanti ingen introduktion. Verdens største sociale medie er også det vi danskere bruger flittigst. I 2018 var mere end hver anden dansker på Facebook hver dag (!) – en andel som er vokset de seneste år. Man kan altså roligt konstatere, at danskernes tilstedeværelse på Facebook stadig er massiv – og faktisk større end nogensinde.

Okay. Men er Facebook så dødt?

Det er klart at Facebook tjener uhyrligt mange penge på at virksomheder markedsfører sig gennem deres platform, og det vil giganten gerne blive ved med. Derfor bruges der enormt meget energi på at sikre to ting: 1. Der vil blive ved med at være rigtig mange mennesker på Facebook. 2. Facebook vil blive ved med at være en effektiv kanal for virksomheder at markedsføre sig igennem.

Stort potentiale, men også store krav

Facebook er altså langt fra dødt, og det ser heller ikke ud som om, at det har tænkt sig at dø lige foreløbigt. Men samtidigt er konkurrencen for annoncører blevet større og annonceplatformen mere avanceret. Det stiller naturligvis større krav til annoncørerne – både i forhold til at differentiere sig fra mængden, og til at udnytte annonceplatformens mange muligheder bedst muligt.

Detaljeret og specifik

segmentering og målgruppevalg En af de mange områder, hvor Facebook gør sig til en effektiv markedsføringskanal, er platformens detaljerede målgruppeinddeling. Den gør det muligt at skabe mange specifikke målgrupper baseret på nøjagtig demografi, geografi, interesser m.m. På den måde kan man udforme flere små annoncer, som er meget relevante for deres respektive målgrupper. Hos Inplex elsker vi datadrevet markedsføring, og vi har en særlig passion for Facebooks dynamiske annonceplatform. Vi hjælper hver dag en række virksomheder med at markedsføre sig på verdens største sociale medie, og vi kan helt sikkert også hjælpe dig.

Datadreven annoncering er effektivt

Som med avisannoncer kan man ikke garantere effekten af facebookannoncer, men man kan måle på visninger, aktiviteter og konverteringer; man kan analysere disse data og løbende optimere sine kampagner, og dermed opnår man den mest effektive markedsføring, som gør boost-knappen til skamme.

Er Facebook dødt?

Facebook behøver med garanti ingen introduktion. Verdens største sociale medie er også det vi danskere bruger flittigst. I 2018 var mere end hver anden dansker på Facebook hver dag (!) – en andel som er vokset de seneste år. Man kan altså roligt konstatere, at danskernes tilstedeværelse på Facebook stadig er massiv – og faktisk større end nogensinde.

Okay. Men er Facebook så dødt?

Det er klart at Facebook tjener uhyrligt mange penge på at virksomheder markedsfører sig gennem deres platform, og det vil giganten gerne blive ved med. Derfor bruges der enormt meget energi på at sikre to ting: 1. Der vil blive ved med at være rigtig mange mennesker på Facebook. 2. Facebook vil blive ved med at være en effektiv kanal for virksomheder at markedsføre sig igennem.

Stort potentiale, men også store krav

Facebook er altså langt fra dødt, og det ser heller ikke ud som om, at det har tænkt sig at dø lige foreløbigt. Men samtidigt er konkurrencen for annoncører blevet større og annonceplatformen mere avanceret. Det stiller naturligvis større krav til annoncørerne – både i forhold til at differentiere sig fra mængden, og til at udnytte annonceplatformens mange muligheder bedst muligt.

Detaljeret og specifik

segmentering og målgruppevalg En af de mange områder, hvor Facebook gør sig til en effektiv markedsføringskanal, er platformens detaljerede målgruppeinddeling. Den gør det muligt at skabe mange specifikke målgrupper baseret på nøjagtig demografi, geografi, interesser m.m. På den måde kan man udforme flere små annoncer, som er meget relevante for deres respektive målgrupper. Hos Inplex elsker vi datadrevet markedsføring, og vi har en særlig passion for Facebooks dynamiske annonceplatform. Vi hjælper hver dag en række virksomheder med at markedsføre sig på verdens største sociale medie, og vi kan helt sikkert også hjælpe dig.

Datadreven annoncering er effektivt

Som med avisannoncer kan man ikke garantere effekten af facebookannoncer, men man kan måle på visninger, aktiviteter og konverteringer; man kan analysere disse data og løbende optimere sine kampagner, og dermed opnår man den mest effektive markedsføring, som gør boost-knappen til skamme.

Ønsker du online synlighed?

Ring til os på : 7199 7170

Du skal være velkommen til at kontakte os og lære mere om vores services og hvad vi kan gøre for din virksomhed!

Vi bruger cookies til at tilpasse vores indhold og annoncer, til at vise dig funktioner til sociale medier og til at analysere vores trafik. Du samtykker til vores cookies, hvis du fortsætter med at anvende vores hjemmeside.