Søgemaskineoptimering

SEO

SEO – hvad er det lige, det er?

Søgemaskineoptimering, search engine optimization eller bare SEO – kært barn har mange navne.
Det handler om at blive synlig, når folk søger på Google.
Det er en kæmpe verden, som kan være svær at navigere i, og som udvikler sig så hurtigt, at god SEO-praksis i dag er meget forskellig fra, hvad det var bare for tre år siden. 

Ingen skjulte gebyrer & bindinger

Kun faste aftaler til faste priser...

Hvem er ham der Google?

Hvis Google var en person, kunne man forestille sig, at han ville være bibliotekar på et kæmpe stort bibliotek. Han ville kende til alle bøger i verden, og ville derfor kunne fortælle folk, hvor de kan finde de bedste svar på deres spørgsmål, og han ville få mange millioner spørgsmål hver dag.

Hvis nu du så havde skrevet en bog om fluefiskeri, og du gerne ville have folk til at læse den, så ville du naturligvis fortælle Google om din fantastiske bog – så Google kan anbefale den til alle, som spørger ind til fluefiskeri. Men når så Google kender 30 andre bøger om fluefiskeri, så ville han kun anbefale din bog først, hvis den har det bedste indhold, er bedst bygget op og mest overskuelig, og i øvrigt allerede er blevet anbefalet af andre.

En kontinuerlig proces

Det er vigtigt at forstå, hvordan Google tænker, men det er også vigtigt at forstå, at Google hele tiden ændrer i den tankegang. Google udvikler hele tiden den måde, som den vurderer, hvor god og relevant en hjemmeside er. Samtidig er der konkurrencen fra andre virksomheder, hvis produkt ligner dit. Hvis de søgemaskineoptimerer deres hjemmesider, kan du risikere, at de overhaler dig i søgeresultaterne. Derfor kan man desværre ikke bare erobre førstepladsen for et givent søgeord, og så forvente at beholde den for evigt.

SEO er altså noget, som man bør arbejde kontinuerligt med.

Bliv Googles bedste ven

Det kan virke som en fjollet analogi, men det kan sommetider hjælpe til at bevare overblikket, når man begynder at nørde i de mange komplicerede aspekter af SEO.

For det er i alt sin enkelthed sådan, Google fungerer: Det er en søgemaskine som lever af, at folk bruger den, og derfor også ønsker at give brugerne de bedste søgeresultater. Så det handler i grove træk om at levere noget godt og relevant indhold til målgruppen, som Google gladelig vil anbefale, og levere det på en måde, så det er nemt for Google at forstå og navigere i. Gør man det, holder man sig gode venner med Google, og det belønner Google med mere online synlighed.

Man hva’ koster det?

At svare på hvad SEO koster, er omtrent lige så kompliceret, som at svare på, hvad en bil koster. Der er rigtig mange valgmuligheder til tilkøb, der påvirker prisen. Det er det samme med en hjemmeside. Der er rigtig mange faktorer som spiller ind – bl.a. hjemmesidens udgangspunkt, hvor mange konkurrenter, der er,  og dermed hvor mange konkurrerer om de samme søgeord. 

Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du er interesseret i at høre mere omkring søgemaskineoptimering. Så kigger vi på din specifikke situation og kommer med et bud. 

Kontakt os

Ønsker du et uforpligtende tilbud, eller at høre mere om, hvad jeg kan gøre for dig?
– Udfyld kontaktformularen, så vender jeg tilbage inden for 24 timer.

Besked

Ring og hør mere...

Kontakt mig i dag og hør hvordan jeg kan hjælpe din virksomhed.

Hjemmeside i WordPress