Google Ads

Let at komme i gang; krævende at mestre
Ligesom alt andet online, udvikler Google Ads sig lynende hurtigt, og hvis man har en lidt nørdet passion for
det, er det jo fantastisk. Det er som udgangspunkt ret simpelt at oprette et par kampagner, og så ellers
komme i gang med sin annoncering på Google. Men hvis man virkelig vil opnå en masse salg (eller en anden
slags konverteringer), og samtidig holde annoncebudgettet nede, så skal man være fortrolig med alle
afkroge af Google Ads – og det kan være en overvældende og tidskrævende opgave.

Den rigtige strategi kan spare dig mange penge
Hvis ikke man føler sig helt hjemme i Google Ads, kan man hurtig få en fornemmelse af, at man smider en
masse penge i et sort hul. Man betaler en masse, men synes ikke rigtigt at det giver noget.
Hos Inplex arbejder vi dagligt med Google Ads på vegne af mange forskellige virksomheder, og vi kender
vigtigheden af at have den rigtige strategi. Det handler både om at komme godt fra start, med en grundig
søgeordsanalyse og nogle skarpe salgsargumenter. Det handler også om at arbejde kontinuerligt med sine
kampagner, og hele tiden sørge for at annoncerne er effektive.

Resultater fra dag 1
Hvis man formår at lave gode annoncer, og man arbejder med de rigtige søgeord, så vil Google Ads vise sig
at være et enormt effektivt værktøj til at nå sin målgruppe online. Har man en relativt ny hjemmeside eller
webshop, så er Google Ads mange gange en oplagt måde at kickstarte trafikken på, så man kommer godt
fra start.
Gode kampagner via Google Ads har også en god effekt på de organiske placeringer i søgeresultaterne, og
bidrager på den måde til søgemaskineoptimering, hvis man også arbejder med det.

Første skridt på rejsen
Det er vigtigt, at man har en brugervenlig hjemmeside eller webshop, som Google Ads annoncerne fører til.
Hvis man f.eks. har en rodet webshop, som er svær for de besøgende at gennemskue, så vil de hoppe
tilbage til søgeresultaterne i Google i løbet af få sekunder. Det gør at annoncerne klarer sig dårlig og bliver
dyrere, og i praksis betaler man for klik som ikke giver salg. Så er vi tilbage ved det sorte hul.
Hos Inplex arbejder vi med helheden. Det vil sige, at når vi arbejder med Google Ads, så bruger vi ligeså
mange kræfter på at optimere de landingssider, som annoncerne fører til, som vi bruger på selve
annoncerne. Vi fokuserer ikke på at opnå flest klik, men på at opnå flest salg, da det er det som tæller i
sidste ende.

Vi bruger cookies for at forbedre din brugeroplevelse af hjemmesiden. Det sker ved at indsamle data om brugen af hjemmesiden.