Facebook annoncering

Er Facebook dødt?
Facebook behøver med garanti ingen introduktion. Verdens største sociale medie er også det vi danskere
bruger flittigst. I 2018 var mere end hver anden dansker på Facebook hver dag (!) – en andel som er vokset
de seneste år. Man kan altså roligt konstatere, at danskernes tilstedeværelse på Facebook stadig er massiv – og faktisk større end nogensinde.

Okay. Men er Facebook så dødt?
Det er klart at Facebook tjener uhyrligt mange penge på at virksomheder markedsfører sig gennem deres
platform, og det vil giganten gerne blive ved med. Derfor bruges der enormt meget energi på at sikre to
ting:
1. Der vil blive ved med at være rigtig mange mennesker på Facebook.
2. Facebook vil blive ved med at være en effektiv kanal for virksomheder at markedsføre sig igennem.

Inplex_AT_1594-min

Stort potentiale, men også store krav
Facebook er altså langt fra dødt, og det ser heller ikke ud som om, at det har tænkt sig at dø lige foreløbigt. Men samtidigt er konkurrencen for annoncører blevet større og annonceplatformen mere avanceret. Det stiller naturligvis større krav til annoncørerne – både i forhold til at differentiere
sig fra mængden, og til at udnytte annonceplatformens mange muligheder bedst muligt.

Datadreven annoncering er effektivt
Som med avisannoncer kan man ikke garantere effekten af facebookannoncer, men man kan måle på visninger, aktiviteter og konverteringer; man kan analysere disse data og løbende optimere sine
kampagner, og dermed opnår man den mest effektive markedsføring, som gør boost-knappen til skamme.

close-up-code-coding-sdfsdf160107-minGRAY-min

Detaljeret og specifik segmentering og målgruppevalg
En af de mange områder, hvor Facebook gør sig til en effektiv markedsføringskanal, er platformens detaljerede målgruppeinddeling. Den gør det muligt at skabe mange specifikke målgrupper baseret på nøjagtig demografi, geografi, interesser m.m. På den måde kan man udforme flere små annoncer, som er meget relevante for deres respektive målgrupper.

Hos Inplex elsker vi datadrevet markedsføring, og vi har en særlig passion for Facebooks dynamiske annonceplatform. Vi hjælper hver dag en række virksomheder med at markedsføre sig på verdens største sociale medie, og vi kan helt sikkert også hjælpe dig.

Andre Services

Strategi & rådgivning

I fællesskab udvikler vi en strategi for din online markedsføring, så at du får mest muligt ud af dit budget.

Hjemmeside & Webshop

Vi udvikler æstetiske og brugervenlige hjemmesider og webshops, som er tidssvarende i design

Søgemaskine
optimering

Vi hjælper dig med at blive synlig på Google på de søgeord, som giver dig mest værdi.

Vi bruger cookies for at forbedre din brugeroplevelse af hjemmesiden. Det sker ved at indsamle data om brugen af hjemmesiden.