Hvad søger dine kunder på?

Google Ads

Let at komme i gang; krævende at mestre

Ligesom alt andet online, udvikler Google Ads sig lynende hurtigt, og hvis man har en lidt nørdet passion for det, er det jo fantastisk. Det er som udgangspunkt ret simpelt at oprette et par kampagner, og så ellers komme i gang med sin annoncering på Google. Men hvis man virkelig vil opnå mersalg (eller en anden slags konvertering), og samtidig holde annoncebudgettet nede, så skal man være fortrolig med alle afkroge af Google Ads – og det kan være en overvældende og tidskrævende opgave.

Første skridt på rejsen

Det er vigtigt, at man har en brugervenlig webshop eller hjemmeside, som Google Ads annoncerne fører til.
Hvis man har en rodet webshop, som er svær for de besøgende at gennemskue, eller finde rundt i, vil kunder hoppe tilbage til søgeresultaterne i Google i løbet af få sekunder.
Det betyder, at annoncerne klarer sig dårligt og bliver dyrere, og i praksis betaler man for klik som ikke giver salg. 

Medmindre du ikke ved, hvad du skal bruge dine penge på, så anbefaler jeg, at man har en webshop eller hjemmeside, hvor man har arbejdet med helheden. Det vil sige, at når vi arbejder med Google Ads, så bruger vi ligeså mange kræfter på at optimere de landingssider, som annoncerne fører til, som vi bruger på selve annoncerne. Vi fokuserer ikke på at opnå flest klik, men på at opnå flest salg – i sidste ende er det jo det, der betaler dine regninger.

Resultater fra dag 1

Hvis man formår at lave gode annoncer, og man arbejder med de rigtige søgeord, så vil Google Ads vise sig
at være et enormt effektivt værktøj til at nå målgruppen online. Har man en relativt ny hjemmeside eller
webshop, så er Google Ads mange gange en oplagt måde at kickstarte trafikken på, så man kommer godt fra start.
Gode kampagner via Google Ads har også en god effekt på de organiske placeringer i søgeresultaterne, og
bidrager på den måde til søgemaskineoptimering, hvis man også arbejder med det.

Den rigtige strategi kan spare dig mange penge

Hvis ikke man føler sig helt hjemme i Google Ads, kan man hurtig få en fornemmelse af, at man smider en masse penge i et sort hul. Man betaler en masse, men synes ikke rigtigt at det giver noget.
Jeg har til dagligt arbejdet med Google Ads på vegne af flere forskellige virksomheder, og kender vigtigheden af at have den rigtige strategi. Det handler både om at komme godt fra start, med en grundig søgeordsanalyse og nogle skarpe salgsargumenter. Det handler også om at arbejde kontinuerligt med sine kampagner, og hele tiden sørge for at annoncerne er effektive.

Kontakt

Ønsker du et uforpligtende tilbud, eller at høre mere om hvad jeg kan gøre for dig?
– Udfyld kontaktformularen eller ring, så vender jeg tilbage inden for 24 timer.

Besked